maanantai 3. marraskuuta 2014

Silitys

Koulusta saimme tehtäväksi silittää yhden trikoo-paidan ja yhden kaulluspaidan. Henkilökohtaisesti minä rakastan silitystä sillä se on rauhoittavaa ja saa unohtamaan stressin. Siis silloin jos olen sillä tuulella.

Ensiksi aloitin minun T-paidastani.
Kuten huomaat, on paita täynnä ryppyjä. (Kapteeni Päivänselvä iskee jälleen)

Ensimmäisenä käänsin paidan nurin, ettei kuvio tartu silitysrautaan. Olisi varmaan inhottavaa huomata että kuviosta puolet on pois silityksen jälkeen.
On myös hyvä pujottaa paita silityslautaan ettei kuvio tartu myöskään paidan toiselle puolelle.

Voin sanoa että lopputulos oli hiukan hutiloitu, mutta ihan hyvä siitä varmaan tuli.

Sitten seuraavaksi kaulluspaita.

Tämä oli hankala tapaus koska kaulluspaidassa on paljon pieniä yksityiskohtia jotka pitää silittää erikseen. (Siksi ymmärränkin miksi opettajat valitsivat nimenomaan kaulluspaidan..)

Aloitin ensin paidan takaosasta jonka jälkeen etenin paidan etupuolelle.
Nappi-kohdat kannataa silittää varoen ja mielellään nappien alta.

Hihat olivat varmaan kaikista hankalimpia minulle.

Ja tässä lopputulos.
Hutiloitu mutta minulle se kuitenkin nyt kelpaa tältä erää..

(En yleensä hutiloi, mutta nyt en vain ollut sillä tuulella että silittämiseen olisin kyennyt..)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti